Publikácie za rok 2023
Publikačná činnosť obsahuje údaje z on-line databázy Ústrednej Knižnice SAV.
- ČIERNA, Andrea. Odzadu dopredu - na čo sú a nie sú dobré sexuologické dotazníky. In PhD existence 13 - „(Ne)šťastná čísla“ : Bulletin abstraktů. 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2023, s. 57. ISBN 978-80-244-6260-8. Typ: AFG
- JIRSÁKOVÁ, Jitka - VOTAVA, Jiří - URBAN, Kamila - GÜRTLER, Jana - GUBANI, Přemysl. Strategie rozvoje kariérového poradenství ve středním odborném vzdělávání : Jak učit žáky kariérně myslet [elektronický dokument]. Recenzovali: Lucie Václavková, Sylvie Navarová. Praha : Nakladatelství České zemědělské univerzity, 2022. 146 s. ISBN 978-80-213-3235-5 Typ: AAA
- KALLOVÁ, Nikola - ČIERNA, Andrea. Partnerská a sexuálna výchova : Pracovný zošit pre stredné školy a gymnáziá [elektronický dokument]. Bratislava : Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i., 2023. 30 s. Dostupné na internete: https://uvsk.sav.sk/wp-content/uploads/uploaded/documents/publications/human-communication-studies/Partnerska-a-sexualna-vychova.pdf. ISBN 978-80-973370-8-7 (APVV-18-0303 : MTIV - Medzníky v tranzíciách intímnych vzťahov a kvalita života v období adolescencie a mladej dospelosti) Typ: BCB
- KANYICSKA BELÁN, Dóra - POPPER, Miroslav. Different Minority Groups Elicit Different Safety, Economic, Power, and Symbolic Threats. In Human Affairs : Postdisciplinary Humanities and Social Sciences Quarterly, 2023, vol. 33, no. 1, p. 51-66. ISSN 1337-401X. Dostupné na: https://doi.org/10.1515/humaff-2022-2031 (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: ADNB
- LUKŠÍK, Ivan - BIANCHI, Gabriel - BABOŠ, Pavol. Kto na Slovensku perie partnerskú bielizeň? O partnerských vzťahoch z rodového hľadiska z pohľadu psychológie a kultúrnej antropológie = Who Does the Partner’s Laundry? On Partner Relationships from a Gender Perspective in Psychology and Cultural Anthropology. In Slovenský národopis / Slovak Ethnology, 2023, roč. 71, č. 1, s. 61-75. ISSN 1335-1303. Dostupné na: https://doi.org/10.31577/SN.2023.1.05 (APVV-18-0303 : MTIV - Medzníky v tranzíciách intímnych vzťahov a kvalita života v období adolescencie a mladej dospelosti) Typ: ADNB
- OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Keď sa stratégia násilia stane spoločenskou normou: vplyv sociálnej izolácie počas pandémie na partnerské násilie na ženách = When a Strategy of Violence Becomes a Social Norm: the Impact of Social Isolation on Women Experiencing Intimate Partner Violence. In Slovenský národopis / Slovak Ethnology, 2023, roč. 71, č. 1, s. 29-41. ISSN 1335-1303. Dostupné na: https://doi.org/10.31577/SN.2023.1.03 Typ: ADNB
- OĽHOVÁ, Simona - LÁŠTICOVÁ, Barbara - KUNDRÁT, Josef - KANOVSKÝ, Martin. Using fiction to improve intergroup attitudes: Testing indirect contact interventions in a school context. In Social Psychology of Education, 2023, vol. 26, no. 1, p. 81-105. ISSN 1381-2890. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s11218-022-09708-4 (APVV-14-0531 : Intervencie na zmierňovanie predsudkov voči stigmatizovaným minoritám: vývoj meracích nástrojov a experimentálne testovanie kontaktnej hypotézy v terénnych podmienkach. VEGA č. 2/0127/19 : Sociálno-psychologické predpoklady antidiskriminačných intervencií: kvalitatívna metaanalýza. VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: ADCA
- OĽHOVÁ, Simona - LÁŠTICOVÁ, Barbara - DRÁĽ, Peter - FINDOR, Andrej - POPPER, Miroslav - PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Príbehmi proti predsudkom 2 : využitie literárnej fikcie vo vzdelávaní. Bratislava : Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i., 2023. 23 s. ISBN 978-80-974522-0-9 (APVV-14-0531 : Intervencie na zmierňovanie predsudkov voči stigmatizovaným minoritám: vývoj meracích nástrojov a experimentálne testovanie kontaktnej hypotézy v terénnych podmienkach) Typ: EDJ
- PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Ako zmysluplne skúmať využívanie nových médií a digitálne spôsobilosti u detí a mládeže. In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. XXII. ročník : Punk v kvalitativním výzkumu aneb „Kvalita is not dead" (sborník abstraktů). 1. vydání. - České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2023, s. 28. ISBN 978-80-7394-987-7. (VEGA č. 2/0169/21 : Úloha nových médií vo zvyšovaní kvality života, reziliencie a vzdelania u detí, mládeže a mladých dospelých v závislosti od ne/prítomnosti postihnutia, etnickej príslušnosti a socioekonomického statusu) Typ: AFG
- PETROVÁ, Zuzana. Preschool Narrative Production as a Precursor for Successful Reading and Literacy Development. In Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2023, pp. 101-118. ISBN 978-3-631-88645-8. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ABC
- ŠEVČÍKOVÁ, Henrieta - LÁŠTICOVÁ, Barbara - POSLON, Xenia-Daniela. Viacnásobná sociálna kategorizácia v školskom prostředí. In PhD existence 13 - „(Ne)šťastná čísla“ : Bulletin abstraktů. 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2023, s. 63. ISBN 978-80-244-6260-8. (VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: AFG
- ŠUĽOVÁ, Mária - POPPER, Miroslav. „Aký je váš názor na vynosenie dieťaťa inou ženou?“ Sociálne reprezentácie surogátneho materstva v online prostredí. In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. XXII. ročník : Punk v kvalitativním výzkumu aneb „Kvalita is not dead" (sborník abstraktů). 1. vydání. - České Budějovice : Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2023, s. 33-34. ISBN 978-80-7394-987-7. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFG
- ŠUĽOVÁ, Mária - POPPER, Miroslav. Analýza sociálnych reprezentácií surogátneho materstva na internetových fórach. In PhD existence 13 - „(Ne)šťastná čísla“ : Bulletin abstraktů. 1. vydání. - Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta, 2023, s. 50. ISBN 978-80-244-6260-8. (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: AFG
- TRTÍLEK, Jan - NAVRÁTILOVÁ, Natálie - FOJTŮ, Nikol - LÁŠTICOVÁ, Barbara. „Chci to studovat víc a chci to dělat dobře“: vnímání profese studenty a studentkami psychologie během pandemie COVID-19 = “I want to study it more and I want to do it well”: psychology students‘ perceptions of the profession during the covid-19 pandemic. In Diskuze v psychologii, 2021, roč. 3, č. 2, s. 73-85. ISSN 2694-8338. Dostupné na: https://doi.org/10.5507/dvp.2022.003 Typ: ADEB
- URBAN, Kamila. Role of Metacognition in Early Literacy Development. In Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2023, pp. 83-99. ISBN 978-3-631-88645-8. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ABC
- Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. Kamila Urban (ed.) ; recenzenti: Radka Wildová, Varun Ashokan. 1. vyd. Berlin : Peter Lang, 2023. 132 s. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261. ISBN 978-3-631-88645-8 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: FAI
- URBAN, Kamila. Introduction: The Importance of Literacy-rich Classrooms. In Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. - Berlin : Peter Lang, 2023, s. 11-17. ISBN 978-3-631-88645-8. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: GII
- URBAN, Marek - URBAN, Kamila. Orientation Toward Intrinsic Motivation Mediates the Relationship Between Metacognition and Creativity. In Journal of creative behavior, 2023, vol. 57, no. 1, p. 6-16. ISSN 0022-0175. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.558 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ADCA
- Human Affairs : Postdisciplinary Humanities and Social Sciences Quarterly. Bratislava : Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, 2011-. Scopus, de Gruyter, SpringerLink,The Philosopher's Index, CEJSSH. Po vol. 20, 2010 podnázov: a postdisciplinary journal for humanities and social sciences. Do roku 2011 vydavateľ: Historický ústav SAV, od roku 2011 vydavateľ: Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV. 2x ročne, 4x ročne od roku 2009. Dostupné na internete: <URL: http://www.springerlink.com ; URL: http://www.versita.com; URL: http://www.degruyter.com>. ISSN 1337-401X Typ: FAI
- ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Role of Story Listening Comprehension in Early Literacy Skills. In Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2023, s. 63-82. ISBN 978-3-631-88645-8. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ABC
- ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Conclusion: The Difficult Journey of the New Literacy Curriculum to Preschool Education: Promising Impacts and Future Perspectives. In Development of Key Literacy Skills in Early Childhood Education. 1. vyd. - Berlin : Peter Lang, 2023, pp. 119-127. ISBN 978-3-631-88645-8. Dostupné na: https://doi.org/10.3726/b20261 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: GII
Ohlasy:
1.1 | Citácie v zahraničných publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science Core Collection |
1.2 | Citácie v zahraničných publikáciách registrované v databáze SCOPUS |
2.1 | Citácie v domácich publikáciách registrované v citačných indexoch Web of Science Core Collection |
2.2 | Citácie v domácich publikáciách registrované v databáze SCOPUS |
*3 | Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch |
3.1 | Citácie v zahraničných publikáciách neregistrované v citačných indexoch |
3.2 | Citácie v zahraničných publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus |
*4 | Citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch |
4.1 | Citácie v domácich publikáciách neregistrované v citačných indexoch |
4.2 | Citácie v domácich publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus |
5 | Recenzie v zahraničných publikáciách |
6 | Recenzie v domácich publikáciách |
7 | Umelecké kritiky zahraničné |
8 | Umelecké kritiky domáce |
9 | Reprodukcie umeleckých diel autora v zahraničnej publikácii alebo médiu |
*9 | Citácie v zahraničných publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus |
10 | Reprodukcie umeleckých diel autora domácej publikácii alebo médiu |
*10 | Citácie v domácich publikáciách registrované v iných vedeckých citačných databázach, ako je Web of Science Core Collection a Scopus |