Denné štúdium
1. ročník:

Mgr. Andrea Čierna
Školiteľ: | doc. PhDr. Gabriel Bianchi, CSc. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Transformácia a transmutácia intimity a jej vzťah ku kapacite pre zdravý sex |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka predprimárnej a primárnej pedagogiky na Pedagogickej Fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci magisterského štúdia sa venovala diskurzu o sexualite u detí v mladšom školskom veku. V súčasnosti pôsobí ako denná študentka doktorandského programu na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Medzi jej hlavné výskumné záujmy patrí intimita, zdravý sex a sexuálna výchova.

Mgr. Miroslava Žilinská
Školiteľ: | doc. PhDr. Gabriel Bianchi, CSc. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Hľadanie a konštruovanie hranice medzi chceným a nechceným v sexe v kontexte naratívneho prežívania vlastného ja a sebavedomia mladých žien |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala psychológiu na Univerzite Komenského v Bratislave a Trnavskej univerzite v Trnave. Zároveň absolvovala ročné MA štúdium gender studies na Central European University v Budapešti. Takmer 10 rokov pôsobila v oblasti terénnej sociálnej práce a drogovej problematiky ako psychologička a projektová manažérka v OZ Odyseus. Má skúsenosti v sfére školskej a klinickej psychológie, dobrovoľníctve, ako externá hodnotiteľka projektov, konzultanka a lektorka v mimovládnej organizácii PDCS. V praxi sa zaujíma o hodnotové konflikty, participáciu a prácu s krízou v rôznych podobách. Od jesene 2020 je dennou študentkou doktorandského programu sociálna a pracovná psychológia na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Aktuálne sa tiež podieľa na implementácii projektu H2020 – ATHENA, ktorého cieľom je príprava plánu rodovej rovnosti pre SAV v spolupráci s ďalšími partnerskými inštitúciami z EÚ. Vo voľnom čase sa venuje psychologickým aspektom klimatickej krízy.
2. ročník:

Mgr. Mária Šuľová
Školiteľ: | doc. Mgr. Miroslav Popper, PhD. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Náhradné materstvo: psychosociálne a etické konzekvencie |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci magisterského štúdia sa venovala postojom, percepcii a faktorom, ktoré vplývajú na akceptáciu neznámych technológií spoločnosťou. V súčasnosti pôsobí ako denná študentka doktorandského programu na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Medzi jej hlavné výskumné záujmy patrí náhradné materstvo, rodičovstvo či postoje a dilemy ľudí, ktorí nemôžu mať deti. Okrem toho pracuje na HR oddelení v medzinárodnej firme, kde sa aktívne venuje rozvoju zamestnancov, zamestnaneckým prieskumom či CSR aktivitám.

Mgr. Henrieta Ševčíková
Školiteľka: | Mgr. Barbara Lášticová, PhD. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Stigmatizácia rovesníkov: medziskupinové postoje a prosociálne správanie v školskom kontexte |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave. Počas štúdia sa venovala rozhodovaniu študentov, sociálnym vplyvom pri výbere vysokej školy, štruktúre nadania učiteľov a študentov pedagogiky. Počas vysokej školy pracovala viac ako tri roky v oblasti politiky, konkrétne pre koaličnú politickú stranu, kde sa venovala politickým ale i sociálnym témam a problematikám. V súčasnosti pôsobí ako denná študentka doktorandského programu sociálna a pracovná psychológia na FSEV UK so školiacim pracoviskom na ÚVSK SAV, v. v. i. Okrem toho pracuje ako psychologička na dvoch pracoviskách - v ordinácii klinického psychológa a v Komunitnom centre Kopčany - Ulita o.z. V súčasnosti je tiež frekventantkou v dlhodobom psychoterapeutickom výcviku v rámci Slovenského inštitútu psychodynamickej psychoterapie. Oblasti jej záujmu sú stereotypy, sociálna zmena, psychické poruchy a poruchy správania, medziskupinové vzťahy - konkrétne medziskupinové vzťahy v školskom prostredí a problematika znevýhodnených skupín v súčasnom sociálnom a normatívnom kontexte na Slovensku.
3. ročník:

Mgr. Dóra Bélan
Školiteľ: | doc. Mgr. Miroslav Popper, PhD. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Hypotéza priameho kontaktu verzus Teória medziskupinovej hrozby |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci magisterského štúdia sa venovala postojom, predsudkom a vzťahom slovenskej majority a maďarskej minority na Slovensku. V súčasnosti pôsobí ako denná študentka doktorandského programu na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Medzi jej hlavné výskumné záujmy patria medziskupinové postoje a vzťahy medzi majoritou a rôznymi minoritami na Slovensku. Okrem toho pracuje v medzinárodnej firme na oddelení rozvojových programov, kde medzi jej hlavné úlohy patrí psychodiagnostika zamestnancov.

Mgr. Denisa Hnatkovičová
Školiteľ: | doc. PhDr. Gabriel Bianchi, CSc. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Identifikácia motívov a kontextov pôsobiacich pri vstupe do polyamorie |
Forma štúdia: | denná |
Absolvovala magisterské štúdium jednoodborovej psychológie na Filozofickej fakulte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. Vo svojej diplomovej práci sa zaoberala overovaním vplyvu psychologických charakteristík jednotlivca, konrétne postoja k riziku, presvedčenia o vlastnej nezraniteľnosti a zmyslu pre humor na vnímanie bezpečia a preventívne správanie. V súčasnosti je dennou študentkou doktorandského programu sociálna a pracovná psychológia na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Zároveň je frekventantkou výcviku v skupinovej psychoanalytickej psychoterapii.
4. ročník:

Mgr. Xenia Daniela Poslon
Školiteľka: | Mgr. Barbara Lášticová, PhD. |
Zameranie: | Sociálna a pracovná psychológia |
Téma: | Sociálno-normatívny prístup k medziskupinovým postojom u adolescentov |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala sociálnu a pracovnú psychológiu na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci magisterského štúdia sa venovala predovšetkým medziskupinovým vzťahom a intervenciám zameraným na zmierňovanie predsudkov voči etnickým minoritám. Paralelne vyštudovala magisterský program Kognitívna veda na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK. Počas štúdia absolvovala stáž v Nadácii Habitat for Humanity International. V súčasnosti pôsobí ako denná študentka doktorandského programu na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Jej oblasti záujmu sú sociálna a politická psychológia, medziskupinové vzťahy, predsudky, stereotypy a sociálna kognícia.
Absolventky a absolventi doktorandského štúdia:

Mgr. Nikola Kallová, PhD.
Školiteľ: | prof. PhDr. Emil Višňovský, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Šťastie ako faktor, sprievodný znak a cieľ vzdelávania |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka filozofie na Filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave, špecializujúca sa na oblasť osobnej identity, inakosti, osobnostného rastu, umenia žiť či dietetiky. Počas doktorandského štúdia získala štipendium SAIA na výskumný pobyt v New Haven, USA na katedre filozofie univerzity Connecticut State University, ktorý realizovala na prelome rokov 2020 a 2021 v trvaní troch mesiacov. Svoje PhD. štúdium ukončila v roku 2021 na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i., kde naďalej pôsobí ako výskumná pracovníčka. Ako spoluriešiteľka sa podieľa na riešení výskumného projektu APVV, v ktorom sa špecializuje na tému šťastia a kvality života v kontexte romantických vzťahov a ich presahy v edukácii.

Mgr. Kristína Blažeková, PhD.
Školiteľka: | prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Mediálna gramotnosť v prevencii negatívnych dôsledkov sociálnych médií |
Forma štúdia: | denná |
Mgr. Kristína Blažeková vyštudovala poradenskú a klinickú psychológiu na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre. V záverečnej práci sa venovala normatívnym presvedčeniam ako prediktorom rizikového správania v prostredí internetu. Pracovala v centrách psychologického a špeciálno-pedagogického poradenstva, kde sa venovala psychologickej diagnostike a poradenstvu. Absolvovala doktorandské študium školskej pedagogiky Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. V súčasnosti pracuje ako poradenská psychologička v CPPPaP Nitra a participuje na projekte zvolsi.info. Jej oblasti záujmu sú kritické myslenie, nové médiá, sociálne siete, hoaxy, dezinformácie a online propaganda.

Mgr. Michaela Bartušová, PhD.
Školiteľ: | doc. PhDr. Gabriel Bianchi, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Deliberatívna demokracia a prax školy |
Forma štúdia: | denná |
Je absolventkou politológie na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity. Počas magisterského štúdia absolvovala stáž v oblasti verejnej správy. Absolvovala doktorandské študium školskej pedagogiky Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. V dizertačnej práci sa venovala využitiu modelu deliberatívnej demokracie v školskom prostredí. V súčastnosti pôsobí v kancelárii primátorky mesta Prievidza.

Mgr. Simona Oľhová, PhD.
Školiteľka: | Mgr. Barbara Lášticová, PhD. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Možnosti nepriameho kontaktu pri zmierňovaní predsudkov voči stigmatizovaným minoritám: Overovanie intervencií v školskom prostredí |
Forma štúdia: | denná |
Absolvovala magisterské štúdium sociálnej a pracovnej psychológie na Fakulte sociálnych a ekonomických vied Univerzity Komenského v Bratislave. V záverečnej práci sa zaoberala porušovaním sociálnych noriem v kontexte strednej školy. Absolvovala doktorandské študium školskej pedagogiky Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i., v rámci ktorého bola na výskumnej mobilite na Univerzite v Modene v Taliansku. Ako tímlíderka pre popularizáciu vedy v skupine Mladí vedci SAV založila podujatie Science Slam SAV, ktoré populárnou formou predstavuje výskumy mladých vedcov a vedkýň. V súčasnosti pôsobí ako odborná asistentka na Ostravskej univerzite v Ostrave.

Mgr. Romana Sládeková, PhD.
Školiteľ: | prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Paralely a diferencie v podpore vzdelávania v rómskych komunitách európskych krajín a v chudobných lokalitách rozvojových častí sveta |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala sociálnu antropológiu a publicistiku na Viedenskej univerzite. V rámci magisterského štúdia sa venovala predovšetkým kultúrnym identitám etnických menšín, ich mediálnej reprezentácii a sociálnej inklúzii do majoritnej spoločnosti.
Pracovala v mimovládnej rozvojovej organizácii Člověk v tísni Slovensko na pozícii terénny výskumník a projektový manažér v oblasti migrácie a menšín. Momentálne pôsobí ako koordinátor vzdelávania pre firemný sektor. Absolvovala doktorandské študium školskej pedagogiky Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i.
Pracovala v mimovládnej rozvojovej organizácii Člověk v tísni Slovensko na pozícii terénny výskumník a projektový manažér v oblasti migrácie a menšín. Momentálne pôsobí ako koordinátor vzdelávania pre firemný sektor. Absolvovala doktorandské študium školskej pedagogiky Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i.

Mgr. Kamila Urban, PhD.
Školiteľka: | prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Metakognitívna regulácia riešenia kognitívnych úloh u detí predškolského veku |
Forma štúdia: | denná |
Absolvovala magisterské štúdium psychológie, spolu s doplňujúcim pedagogickým štúdiom, na filozofickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. V rámci výskumu sa venovala vývinu detí v predškolskom období so zameraním na kognitívny vývin. Absolvovala denné štúdium doktorandského programu Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Počas doktorandského štúdia absolvovala výskumnú stáž v Centre for cognition, learning and memory na University of Bern vo Švajčiarsku. Okrem toho pracovala ako detská psychologička v Inštitúte detskej reči s deťmi v ranom veku, kde sa venovala diferenciálnej diagnostike kognitívnych schopností pri poruchách reči a s deťmi a rodičmi v Different Coaching. Po úspešnom ukončení doktorandského štúdia získala Schwarzovo štipendium a pokračovala na ÚVSK na post-doktorandskom mieste.

Mgr. Jana Fúsková, PhD.
Školiteľ: | doc. PhDr. Gabriel Bianchi, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Realita dekonštrukcie rodových stereotypov v škole |
Forma štúdia: | denná |
Absolventka psychológie na Fakulte sociálnych vied a zdravotníctva Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre a doktorandského štúdia na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity so školiacim pracoviskom Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Medzi jej hlavné výskumné záujmy patrí identita menšín a konštrukcia sociálnych a politických bariér týkajúcich sa sexuálnych menšín. Riešeným projektom dizertačnej práce bola identifikácia facilitátorov a bariér dekonštrukcie stereotypov predovšetkým v oblasti rodovej identity. Po úspešnom ukončení doktorandského štúdia získala štipendium Š. Swartza pre najlepších absolventov doktorandského štúdia. Momentálne pôsobí na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave a zaoberá sa LGBTQ+ justice.

Mgr. Jana Turčeková, PhD.
Školiteľ: | prof. PhDr. Ivan Lukšík, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Realita dekonštrukcie rodových stereotypov v škole |
Forma štúdia: | denná |
Ukončila štúdium sociálnej pedagogiky a vychovávateľstva na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Počas magisterského štúdia absolvovala odborné stáže na MŠVVaŠ SR, NR SR. Ako dobrovoľníčka spolupracuje s Centrom pomoci pre rodinu v Trnave, OZ Pomoc ohrozeným deťom – Centrum nádej. Zaujíma sa o oblasť mládežníckej politiky, možnosťami zapojenia mladých ľudí k občianskej participácií, medzinárodnými politickými vzťahmi v nadväznosti na štruktúry EÚ. Absolvovala doktorandské štúdium školskej pedagogiky na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave v spolupráci so školiacim pracoviskom Ústavu výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. v Bratislave a pôsobí na Spojenej škole sv. Františka z Assisi v Bratislave.

Mgr. Jozef Benyak, PhD.
Školiteľka: | prof. PhDr. Oľga Zápotočná, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Informačná gramotnosť v podmienkach primárneho vzdelávania |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudoval predškolskú a elementárnu pedagogiku a v nadväznosti učiteľstvo pre primárne vzdelávanie na Pedagogickej fakulte Katolíckej univerzity v Ružomberku. Pôsobil najprv ako dobrovoľník a neskôr ako vychovávateľ v Diecéznom centre voľného času vo Važci a ako učiteľ na Súkromnej základnej škole v Ružomberku. Po úspešnom absolvovaní denného doktorandského štúdia na Katedre školskej pedagogiky Trnavskej univerzity v Trnave a Ústave výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. pracuje ako odborný asistent na Katolíckej univerzite v Ružomberku na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky.

Mgr. Lucia Hargašová, PhD.
Školiteľ: | prof. PhDr. Ivan Lukšík, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Pedagogická a rodičovská rola učiteľov v školskom a mimoškolskom prostredí |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala psychológiu na Filozofickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. V záverečných prácach sa venovala problematike rodovej roly. Po ukončení magisterského štúdia pôsobila ako psychologička v Cente pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie v Pezinku a neskôr v Senci, kde sa venovala prevencií sociálno-patologických javov, individuálnej diagnostike detí a poradenstvu žiakom, rodičom a pedagógom. Po úspešnom ukončení denného doktorandského štúdia na Katedre školskej pedagogiky Trnavskej univerzity v Trnave (so školiacim pracoviskom na Ústave výskumu sociálnej komunikácie Slovenskej akadémie vied) získala štipendium Š. Swartza pre najlepších absolventov doktorandského štúdia, vďaka ktorému naďalej pôsobí na ÚVSK SAV, v. v. i. ako výskumná pracovníčka a vedecká tajomníčka. Je členkou občianskych združení Spoločnosť pre plánované rodičovstvo a OZ Prevencia AD. Jej oblasti záujmu sú rodové roly, učiteľská a rodičovská rola, vzdelávanie pedagógov, sexuálna výchova, inkluzívna pedagogika.

Mgr. Estera Kӧvérová, PhD.
Školiteľ: | doc. Mgr. Miroslav Popper, PhD. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Postoje Rómov k stredoškolskému vzdelaniu a ich reálne možnosti štúdia na stredných školách |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala psychológiu v kombinácii s občianskou a etickou náukou na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského a filozofiu na Filozofickej fakulte UK. Učila ako externá pracovníčka na Katedre sociálnej práce na Vysokej škole v Sládkovičove predmety ako Rodová rovnosť, rovnosť šancí a antidiskriminácia a Sociálna práca s ohrozenou mládežou. Po úspešnom absolvovaní doktorandského štúdia na Katedre školskej pedagogiky Trnavskej univerzity v Trnave a Ústave výskumu sociálnej komunikácie Slovenskej akadémie vied, v. v. i. v súčasnosti pracuje ako terénna sociálna pracovníčka v OZ Mládež ulice, prednáša na Trnavskej univerzite v Trnave ako odborná asistentka, a ako dobrovoľná asistentka sa venuje hipoterapii.

Mgr. Zuzana Laluhová, PhD.
Školiteľ: | prof. PhDr. Emil Višňovský, CSc. |
Zameranie: | Školská pedagogika |
Téma: | Idea školy v pedagogike a filozofii Johna Deweyho |
Forma štúdia: | denná |
Vyštudovala Filozofickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave, odbor filozofia a história. Po ukončení magisterského štúdia pracovala ako stredoškolská učiteľka na gymnáziu. Bola študentkou denného doktorandského štúdia na Katedre školskej pedagogiky Trnavskej univerzity v Trnave, jej školiacim pracoviskom bol Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. Pod odborným vedením prof. Višňovského sa venovala vo svojej dizertačnej práci na filozofiu edukácie – najmä na filozofický a pedagogický odkaz amerického filozofa Johna Deweyho. V roku 2014 sa zúčastnila letného študijného pobytu v University of Chicago Laboratory Schools. V súčasnosti pracuje na Gymnáziu V. B. Nedožerského v Prievidzi, kde úspešne vedie svojich študentov.