Publication Activity

Publications for year 2025

On this page, you can search the on-line database of the Central Library of the SAS for the publications.
Select year/category for a list of publications
  • KALLOVÁ, Nikola - POSLON, Xenia-Daniela - LUKŠÍK, Ivan. „Lebo sme Rómovia, tak my furt dačo“: Konceptualizácia zvládania a prekážok pri nahlasovaní rasovej diskriminácie medzi Rómami na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 20. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín. VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: GII
  • KENDE, Anna - NYÚL, Boglárka - HADARICS, Márton - CARMONA-LÓPEZ, Cristina - CIORDAŞ, Patricia - DE CRISTOFARO, Valeria - GKINOPOULOS, Theofilos - KELEŞOĞLU, İklim - PÁNTYA, József - POSLON, Xenia-Daniela - VOCA, Shpend - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Addressing anti-Gypsyism with context-dependent psychological tools: Research review, meta-analysis and secondary analysis of prejudice against the Roma. In European Review of Social Psychology, 2025, vol. 36, no. 1, p. 115-161. ISSN 1046-3283. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10463283.2024.2362123 (963122 - ENGAGE - REC-RDIS-DISC-AG-2020 : Využitie kontaktných intervencií na posilňovanie angažovanosti a mobilizácie v prospech sociálnej zmeny. APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: ADCA
    Citations:
    [3.1] ASRIFAN, Andi - ARQAM, Arqam - SYAWAL, Syawal - WIDODO, Slamet – SYAFRYADIN, Syafryadin. Touch, Tap, Learn: Evaluating the Efficacy of Touch-Based Learning Tools in Early STEM Education. In EMPOWERING EARLY EDUCATION WITH COMPUTATIONAL THINKING, AI, AND STEM. ISBN13: 9798369362105, 2025, 30 pp. Dostupné na: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-6210-5.ch008
    [3.1] EKEN, Hurigül. Çingenelerin Kültürel Doku Analizi. In RumeliDE: Journal of Language and Literature Studies. ISSN 2148-7782, Year 2024, Issue 40 (2024), pp. 426 – 444. Dostupné na: https://doi.org/10.29000/rumelide.1503826
  • LÁŠTICOVÁ, Barbara - MACKOVÁ, Mária - POSLON, Xenia-Daniela. Aktivizmus, spojenectvo a sociálna zmena: Čo komplikuje rovnosť práv Rómov a LGBTQ+ ľudí na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 21. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín. VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: GII
  • MIKHINA, Elena - POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Escaping Russia, Trapped by Identity: National Identity Negotiation in Light of In ‑group Wrongdoing. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 25. Typ: GII
  • OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Keď prijmete, že to nemá žiadnu logiku: stratégie žien v situáciách procesného prenasledovania. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 26. Typ: GII
  • PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Od ICQ po Instagram: Reflexia dvadsiatich piatich rokov kvalitatívneho skúmania používania nových médií na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 27. (VEGA č. 2/0169/21 : Úloha nových médií vo zvyšovaní kvality života, reziliencie a vzdelania u detí, mládeže a mladých dospelých v závislosti od ne/prítomnosti postihnutia, etnickej príslušnosti a socioekonomického statusu) Typ: GII
  • POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana - MELKOVÁ, Mária. Ako zošiť rodinu : Návody pre vlastných a nevlastných rodičov. Prvé vydanie. Bratislava : Premedia, 2025. 213 s. ISBN 978-80-8242-330-6 (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: BAB
  • POPPER, Miroslav. Zmeny v súčasnej rodine. In Sociálna prevencia : informačno-vzdelávací bulletin rezortu kultúry, roč. 2/2024, s. 4-5. ISSN 1336-9679. (APVV-23-0102 : Reziliencia, aktérstvo a well-being jednorodičovských rodín na Slovensku. VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: BDF
  • POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Ako je nerezidenčný otec ne/prítomný v zmiešanej rodine? Pohľad očami matiek a detí. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 28. (VEGA č. 2/0108/25 : Skúmanie rodičovských ciest: Well-being, ko-rodičovstvo a normativita v jednorodičovských a zmiešaných rodinách) Typ: GII
  • POSLON, Xenia-Daniela - TRUSIKOVÁ, Alžbeta - LÁŠTICOVÁ, Barbara. LGBTQ+ aktivizmus: Motivácie a potreby minoritných a majoritných aktivistov. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 28-29. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín. VEGA č. 2/0102/22 : Antecedenty medziskupinovej solidarity v kontexte spoločenských kríz: zmiešaný výskumný prístup) Typ: GII
  • ŠVÁCHA, Filip - URBAN, Marek. Jak umělci píší o tvorbě. Metakognice, řešení problémů a sebeřízení. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 36. Typ: GII
  • URBAN, Kamila - URBAN, Marek. Don’t Let it be! Creative Co-regulation and Socially Shared Regulation in a Case Study of the Beatles: Get Back. In Journal of Creative Behavior, 2025, vol. 59, iss. 1, e626, p. 1-17. ISSN 0022-0175. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.626 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ADCA
  • URBAN, Kamila - URBAN, Marek. Metacognition and motivation in creativity: examining the roles of self-efficacy and values as cues for metacognitive judgments. In Metacognition and Learning, 2025, vol. 20, article number 16, p. 1-24. ISSN 1556-1623. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s11409-025-09421-5 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania. APVV-23-0184 : Zlepšovanie čitateľskej gramotnosti prostredníctvom výučby stratégií: longitudinálna štúdia) Typ: ADCA
  • URBAN, Kamila - KODADOVÁ, Eleonóra - ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Assessing reading comprehension in first graders: Insights from free recall and multiple-choice tests. In Proceedings of the 2nd Literacy Summit. - Cologne : University of Cologne, 2025, s. 50. Dostupné na internete: https://eln.eu/wp-content/uploads/2025/03/Book-of-abstracts-Summit-2025_Final-1.pdf Typ: GII
  • URBAN, Marek - URBAN, Kamila. Does Metacognition Matter in Creative Problem-Solving? A Mixed-Methods Analysis of Writing. In Journal of Creative Behavior, 2025, vol. 59, iss. 1, e630, pp. 1–18. ISSN 0022-0175. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.630 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. APVV-19-0074 : Stratégie efektívneho čitateľského správania a ich skúmanie v kľúčových etapách vývinu gramotnosti) Typ: ADCA
    Citations:
    [1.1] BENEDEK, M. - LEBUDA, I. Managing Your Muse: Exploring Three Levels of Metacognitive Control in Creative Ideation. In CREATIVITY RESEARCH JOURNAL. ISSN 1040-0419, 2024 MAY 13 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10400419.2024.2347770, Registrované v: WOS
    [1.1] DUMAS, D. - KAUFMAN, J.C. Evaluation is Creation: Self and Social Judgments of Creativity Across the Four-C Model. In EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW. ISSN 1040-726X, SEP 2024, vol. 36, no. 3. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s10648-024-09947-1, Registrované v: WOS
    [1.1] HUANG, Y.J. - ZHANG, J.L. - XU, Y. - BU, Y.J. How can digital innovation capabilities of Chinese college students be cultivated?. In INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. ISSN 1472-8117, NOV 2024, vol. 22, no. 3. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2024.101085, Registrované v: WOS
    [1.1] LEBUDA, I. - BENEDEK, M. A meta-perspective on the creative metacognition framework. Reply to comments on " A systematic framework of creative metacognition ". In PHYSICS OF LIFE REVIEWS. ISSN 1571-0645, SEP 2024, vol. 50, p. 66-71. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.plrev.2024.06.012, Registrované v: WOS
    [1.1] LóPEZ, U.H. - VáZQUEZ-VíLCHEZ, M. - SALMERóN-VíLCHEZ, P. The Contributions of Creativity to the Learning Process within Educational Approaches for Sustainable Development and/or Ecosocial Perspectives: A Systematic Review. In EDUCATION SCIENCES. AUG 2024, vol. 14, no. 8. Dostupné na: https://doi.org/10.3390/educsci14080824, Registrované v: WOS
    [1.1] YANG, X.M. - XU, F.L. - QIN, K.Y. - YU, Y.D. - ZHENG, Q.S. - ZHU, A.Q. - HU, B.Y. - GU, C.H. How does the Dunning-Kruger effect happen in creativity? The creative self-concept matters. In THINKING SKILLS AND CREATIVITY. ISSN 1871-1871, DEC 2024, vol. 54. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2024.101638, Registrované v: WOS
    [1.1] ZIELINSKA, A. - LEBUDA, I. - CZERWONKA, M. - KARWOWSKI, M. Self-Regulation Prompts Improve Creative Performance. In JOURNAL OF CREATIVE BEHAVIOR. ISSN 0022-0175, 2024 JUN 12 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.674, Registrované v: WOS
    [3.1] AYDIN, Ümit - ÖZTÜRK, Mesut. The Effect of Metacognitive Training on Mathematics Achievement and Problem Solving: A Meta Analysis Research. In MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY JOURNAL OF THE FACULTY OF EDUCATION. ISSN: 1309-8918, Vol. 12, No 2, 2024, pp. 286-304. Dostupné na: https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1450124
    [3.1] ERDOĞAN, Fatma – KALKAN, Sinan. Delving into the Critical Thinking Skills of Pre-Service Mathematics Teachers with Their Metacognitive Awareness. In PARTICIPATORY EDUCATIONAL RESEARCH, Vol.11, No. 6, 2024, pp. 280-299, ISSN: 2148-6123. Dostupné na: http://dx.doi.org/10.17275/per.24.90.11.6
  • URBAN, Marek - KALLOVÁ, Nikola - VIGIL AVILÉS, Dany Josué - JANG, Yeaeun - URBAN, Kamila. Be Our (Uninvited) Guest. Experiences and Challenges of International Doctoral Students in the Czech Republic. In Higher Education Quarterly, 2025, volume 79, issue 2, e70013, p. 1-15. ISSN 0951-5224. Dostupné na: https://doi.org/10.1111/hequ.70013 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania) Typ: ADMA
  • URBAN, Marek. ATLASti: Ako na konvergentný zmiešaný výskum s atlas.ti. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 31. Typ: GII
  • URBAN, Marek - URBAN, Kamila - LUKAVSKÝ, Jiří - HRABALOVÁ, Veronika - SVACHA, Filip - DĚCHTĚRENKO, Filip - BROM, Cyril. The Role of Human-AI Collaboration in Writing: Insights from Student Interactions with ChatGPT. In Proceedings of the 2nd Literacy Summit. - Cologne : University of Cologne, 2025, s. 26. Dostupné na internete: https://eln.eu/wp-content/uploads/2025/03/Book-of-abstracts-Summit-2025_Final-1.pdf Typ: GII
Citation, reviews:
1.1Citations in foreign publications registered in citation indexes Web of Science Core Collection
1.2Citations in foreign publications registered in Scopus
2.1Citations in domestic publications registered in citation indexes Web of Science Core Collection
2.2Citations in domestic publications registered in Scopus
*3Citations in foreign publications not registered in citation indexes
3.1Citations in foreign publications not registered in citation indexes
3.2Citations in foreign publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus
*4Citations in domestic publications not registered in citation indexes
4.1Citations in domestic publications not registered in citation indexes
4.2Citations in domestic publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus
5Reviews in foreign publications
6Reviews in domestic publications
7Art critiques – foreign
8Art critiques – domestic
9Reproductions of artistic works of the author in foreign publications or media
*9Citations in foreign publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus
10Reproductions of artistic works of the author in domestic publications or media
*10Citations in domestic publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus