Publications for year 2025
On this page, you can search the on-line database of the Central Library of the SAS for the publications.
- BAHNA, Miloslav - FEDÁKOVÁ, Denisa - KENTOŠ, Michal - LÁŠTICOVÁ, Barbara - MEZIHORÁK, Petr - OČENÁŠOVÁ, Zuzana - PAPCUNOVÁ, Jana - PETRJÁNOŠOVÁ, Magda - POSLON, Xenia-Daniela - PROŠEK, Tomáš - WILSCH, Martina. Ľudia z Ukrajiny na Slovensku : od prijatia k začleneniu : Spoločenská sonda ukrajinských migrantov a migrantiek na Slovensku : Recenzovaná záverečná správa z projektu. Recenzentka a recenzent: Alena Holka Chudžíková, Andrej Findor. 1. vyd. Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, v.v.i. : Sociologický ústav SAV, v. v. i. : Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v. v. i. : Ústav etnológie a sociálnej antropológie SAV, v. v. i., 2025. 83 s. Vyšlo aj v angličtine: BAHNA, Miloslav et al. People from Ukraine in Slovakia: from acceptance to integration. A Social Survey of Ukrainian Migrants in Slovakia. Košice; Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, v.v.i.; Sociologický ústav SAV, v.v.i.; Ústav výskumu sociálnej komunikácie SAV, v.v.i.; Ústav etnológie a sociálnej antropológie SAV, v.v.i., 2025. ISBN 978-80-8298-020-5. Dostupné na: https://doi.org/10.31577/2025.9788082980205. Dostupné na: https://doi.org/10.31577/2025.9788082980113. ISBN 978-80-8298-011-3 Typ: AGI
- BRZIAK, Matúš - URBAN, Kamila. Phenomenology meets self-regulated learning: Exploring the lived experience of learning. In Review of Education, 2025, vol. 13, iss. 1, art. no. e70063, p. 1-13. (2024: 3.4 - IF, Q1 - JCR, 1.010 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 2049-6613. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/rev3.70063 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania) Typ: ADMA
- KALLOVÁ, Nikola. “We Grind Each Other as Stones and Get Rid of Sharp Edges”: Young People’s Reported Positive Change, Learnings, and Growth Through Romantic Relationships. In Europe's Journal of Psychology, 2025, vol. 21, iss. 2, p. 138–151. (2024: 2.1 - IF, Q2 - JCR, 0.719 - SJR, Q2 - SJR). ISSN 1841-0413. Dostupné na: https://doi.org/10.5964/ejop.12735 (APVV-18-0303 : MTIV - Medzníky v tranzíciách intímnych vzťahov a kvalita života v období adolescencie a mladej dospelosti. VEGA č. 2/0173/24 : Učenie sa z intímnych vzťahov u mladých dospelých na Slovensku: úloha typov vzťahu a kognitívnej rigidity) Typ: ADMA
- KALLOVÁ, Nikola. Romantic Relationship-Induced Learning: A Qualitative Inquiry. In Conference: Innovations in Interpersonal Relationships and Health Research : Advancing the Integration of Interdisciplinary Approaches to Dyadic Behavior Change. - Zurich, Switzerland : University of Zurich, Department of Psychology, 2025, s. 1. Dostupné na: https://doi.org/10.17605/OSF.IO/A9W4D Typ: GII
- KALLOVÁ, Nikola - POSLON, Xenia-Daniela - LUKŠÍK, Ivan. „Lebo sme Rómovia, tak my furt dačo“: Konceptualizácia zvládania a prekážok pri nahlasovaní rasovej diskriminácie medzi Rómami na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 20. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: GII
- KENDE, Anna - NYÚL, Boglárka - HADARICS, Márton - CARMONA-LÓPEZ, Cristina - CIORDAŞ, Patricia - DE CRISTOFARO, Valeria - GKINOPOULOS, Theofilos - KELEŞOĞLU, İklim - PÁNTYA, József - POSLON, Xenia-Daniela - VOCA, Shpend - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Addressing anti-Gypsyism with context-dependent psychological tools: Research review, meta-analysis and secondary analysis of prejudice against the Roma. In European Review of Social Psychology, 2025, vol. 36, no. 1, p. 115-161. (2024: 7.8 - IF, Q1 - JCR, 4.544 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 1046-3283. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10463283.2024.2362123 (963122 - ENGAGE - REC-RDIS-DISC-AG-2020 : Využitie kontaktných intervencií na posilňovanie angažovanosti a mobilizácie v prospech sociálnej zmeny. APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: ADCACitations:[1.1] TAYINMAK, I. - KORKMAZ, H.T.E. Prejudice Against Syrian Migrants: The Role of Justice Sensitivity, Moral Disengagement and System Justification. In JOURNAL OF INTERNATIONAL MIGRATION AND INTEGRATION. ISSN 1488-3473, 2025 AUG 4 2025. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s12134-025-01294-6, Registrované v: WOS[3.1] ASRIFAN, Andi - ARQAM, Arqam - SYAWAL, Syawal - WIDODO, Slamet – SYAFRYADIN, Syafryadin. Touch, Tap, Learn: Evaluating the Efficacy of Touch-Based Learning Tools in Early STEM Education. In EMPOWERING EARLY EDUCATION WITH COMPUTATIONAL THINKING, AI, AND STEM. ISBN13: 9798369362105, 2025, 30 pp. Dostupné na: https://doi.org/10.4018/979-8-3693-6210-5.ch008[3.1] EKEN, Hurigül. Çingenelerin Kültürel Doku Analizi. In RumeliDE: Journal of Language and Literature Studies. ISSN 2148-7782, Year 2024, Issue 40 (2024), pp. 426 – 444. Dostupné na: https://doi.org/10.29000/rumelide.1503826
- LÁŠTICOVÁ, Barbara - IGNÁCZ, Judit - KENDE, Anna. Opre, Roma! : Discrimination, misrecognition, and indifference as challenges for Roma activism and allyship. In The Social and Political Psychology of Protest Across and within Cultures. - New York ; Abingdon : Routledge, 2025, s. 138-157. ISBN 9781032743943. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056-11 (963122 - ENGAGE - REC-RDIS-DISC-AG-2020 : Využitie kontaktných intervencií na posilňovanie angažovanosti a mobilizácie v prospech sociálnej zmeny. APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: ABCCitations:[3.1] DE CRISTOFARO, Valeria – PELLEGRINI, Valerio. Toward system change, but in opposite directions: The reactionary-progressive tension in Italy. In THE SOCIAL AND POLITICAL PSYCHOLOGY OF PROTEST ACROSS AND WITHIN CULTURES. New York; Abingdon: Routledge, 2025. 234 s. Global Perspectives in Political Psychology. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056. ISBN 9781032743943[3.1] LEAL, Ana - ÁLVAREZ, Belén – GONZÁLEZ, Roberto. Social protest in Chile: Moralization of attitudes through politicization of social movement identity. In THE SOCIAL AND POLITICAL PSYCHOLOGY OF PROTEST ACROSS AND WITHIN CULTURES. New York; Abingdon: Routledge, 2025. 234 s. Global Perspectives in Political Psychology. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056. ISBN 9781032743943[3.1] PAULS, Inga Lisa - URBANSKA, Karolina - ZOMEREN, Martijn Van - CAVOLO, Keragan - MAROT, Medhi - SEDIKIDES, Constantine – WILDSCHUT, Tim. Examining nostalgia's potential to increase solidarity-based protest against ageism: The case of “age demands action”. In THE SOCIAL AND POLITICAL PSYCHOLOGY OF PROTEST ACROSS AND WITHIN CULTURES. New York; Abingdon: Routledge, 2025. 234 s. Global Perspectives in Political Psychology. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056. ISBN 9781032743943[3.1] ZOMEREN, M. V. An Introduction to this Volume. In THE SOCIAL AND POLITICAL PSYCHOLOGY OF PROTEST ACROSS AND WITHIN CULTURES. New York; Abingdon: Routledge, 2025. 234 s. Global Perspectives in Political Psychology. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056. ISBN 9781032743943[3.1] ZOMEREN, Martijn Van. Toward an integrated social and political psychology of social protest within and across cultures. In THE SOCIAL AND POLITICAL PSYCHOLOGY OF PROTEST ACROSS AND WITHIN CULTURES. New York; Abingdon: Routledge, 2025. 234 s. Global Perspectives in Political Psychology. Dostupné na: https://doi.org/10.4324/9781003469056. ISBN 9781032743943
- LÁŠTICOVÁ, Barbara - POSLON, Xenia-Daniela - BOCAJ, Keti - NOVÁK BOBULOVÁ, Anna - MACKOVÁ, Mária - KENDE, Anna. Medziskupinová solidarita na Slovensku v čase multikríz: normatívne rámce a selektívna podpora. In "Človek a spoločnosť v čase multikríz: Minulosť, súčasnosť a budúcnosť". Editorka: Vladimíra Čavojová. - Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2025, s. 24. ISBN 978-80-8298-015-1 online. Dostupné na internete: https://psychologia.sav.sk/wp-content/uploads/Kniha-abstraktov-1.pdf (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: AFD
- LÁŠTICOVÁ, Barbara - MACKOVÁ, Mária - POSLON, Xenia-Daniela. Aktivizmus, spojenectvo a sociálna zmena: Čo komplikuje rovnosť práv Rómov a LGBTQ+ ľudí na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 21. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: GII
- MIKHINA, Elena. Pas, emoce a identita : O postojích emigrantů z Ruska k Rusku. In re:vize : Pohledy na minulost a současnost, 2025, dvojčíslo 11–12, s. 34-36. ISSN 3029-5645. Dostupné na internete: https://www.revize-casopis.cz/vsechny-clanky/vychod/pas-emoce-a-identita/ Typ: BDE
- MIKHINA, Elena - POSLON, Xenia-Daniela - LÁŠTICOVÁ, Barbara. Escaping Russia, Trapped by Identity: National Identity Negotiation in Light of In ‑group Wrongdoing. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 25. Typ: GII
- OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Keď prijmete, že to nemá žiadnu logiku: stratégie žien v situáciách procesného prenasledovania. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 26. Typ: GII
- PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Ako sa prepletajú snaha o informovanosť, lingvistické kompetencie a občianska participácia v mediálnych portfóliách mladých dospelých na Slovensku. In "Človek a spoločnosť v čase multikríz: Minulosť, súčasnosť a budúcnosť". Editorka: Vladimíra Čavojová. - Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2025, s. 26. ISBN 978-80-8298-015-1 online. Dostupné na internete: https://psychologia.sav.sk/wp-content/uploads/Kniha-abstraktov-1.pdf Typ: AFD
- PETRJÁNOŠOVÁ, Magda. Od ICQ po Instagram: Reflexia dvadsiatich piatich rokov kvalitatívneho skúmania používania nových médií na Slovensku. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 27. (VEGA č. 2/0169/21 : Úloha nových médií vo zvyšovaní kvality života, reziliencie a vzdelania u detí, mládeže a mladých dospelých v závislosti od ne/prítomnosti postihnutia, etnickej príslušnosti a socioekonomického statusu) Typ: GII
- POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Rodina v liminálnej fáze: Vyjednávanie rol v zmiešaných rodinách. In "Človek a spoločnosť v čase multikríz: Minulosť, súčasnosť a budúcnosť". Editorka: Vladimíra Čavojová. - Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2025, s. 25. ISBN 978-80-8298-015-1 online. Dostupné na internete: https://psychologia.sav.sk/wp-content/uploads/Kniha-abstraktov-1.pdf (VEGA č. 2/0108/25 : Skúmanie rodičovských ciest: Well-being, ko-rodičovstvo a normativita v jednorodičovských a zmiešaných rodinách) Typ: AFD
- POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana - MELKOVÁ, Mária. Ako zošiť rodinu : Návody pre vlastných a nevlastných rodičov. Prvé vydanie. Bratislava : Premedia, 2025. 213 s. ISBN 978-80-8242-330-6 (VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: BAB
- POPPER, Miroslav. Zmeny v súčasnej rodine. In Sociálna prevencia : informačno-vzdelávací bulletin rezortu kultúry, roč. 2/2024, s. 4-5. ISSN 1336-9679. (APVV-23-0102 : Reziliencia, aktérstvo a well-being jednorodičovských rodín na Slovensku. VEGA č. 2/0035/21 : Rodinné konštelácie s biologickými a nie biologickými deťmi) Typ: BDF
- POPPER, Miroslav - OČENÁŠOVÁ, Zuzana. Ako je nerezidenčný otec ne/prítomný v zmiešanej rodine? Pohľad očami matiek a detí. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 28. (VEGA č. 2/0108/25 : Skúmanie rodičovských ciest: Well-being, ko-rodičovstvo a normativita v jednorodičovských a zmiešaných rodinách) Typ: GII
- POSLON, Xenia-Daniela - TRUSIKOVÁ, Alžbeta - LÁŠTICOVÁ, Barbara. LGBTQ+ aktivizmus: Motivácie a potreby minoritných a majoritných aktivistov. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 28-29. (APVV-23-0119 : Vzťah sociálnych noriem, medziskupinového kontaktu a sociálnych identít pri formovaní solidarity v prospech znevýhodnených skupín) Typ: GII
- ŠEBÁŇ, Peter - URBAN, Kamila - ŠIKL, Radovan. Comparing the effectiveness of multiple text reading and rereading on knowledge retention and metacognitive accuracy. In Instructional Science, 2025, vol. 53, issue 3, pp. 337-364. (2024: 2.1 - IF, Q1 - JCR, 1.022 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0020-4277. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s11251-024-09686-4 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní) Typ: ADCACitations:[3.1] EVINDA, Annisa Aulia - RIZKYNA, Salsa Syafa - ZUHRIYAH, Indah Aminatuz. Improving PAI Learning Implementation Of Artificial Intelligence (AI) Based Question Generation Selection In Improving PAI Learning: Implementation Of Artificial Intelligence (AI) Based Question Generation Selection In Improving PAI Learning. In SALIHA: Jurnal Pendidikan Islam, Vol. 8, No. 1, 2025, pp. 103–122. Dostupné na: https://doi.org/10.54396/saliha.v8i1.1824
- ŠEBÁŇ, Peter - ŠIKL, Radovan - URBAN, Kamila. Relationship between monitoring judgments and self-report measures of metacognition in educational research. In International Journal of Educational Research, 2025, vol. 131, article no. 102578, p. 1-12. (2024: 2.5 - IF, Q1 - JCR, 0.969 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0883-0355. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.ijer.2025.102578 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania) Typ: ADCACitations:[3.1] PERTIWI, F. N. - KITTHAWEE, U. Exploring Students’ Metacognitive Skills Through Learning Styles in a “Simple Pendulum” Experiment. In TADRIS: Journal of Education and Teacher Training. ISSN 2579-7964, Vol. 10, No. 1, 2025, pp. 259-274. Dostupné na: https://doi.org/10.24042/tadris.v10i1.26743
- ŠEBÁŇ, Peter - ŠIKL, Radovan - URBAN, Kamila. University Students’ Learning Strategy Preferences: Investigating Usage Patterns, Knowledge Sources, and Study Habits. In Education Inquiry, 2025, vol., iss., pp. 1-22. (2024: 1.6 - IF, Q2 - JCR, 0.688 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 2000-4508. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/20004508.2025.2522529 (APVV-23-0184 : Zlepšovanie čitateľskej gramotnosti prostredníctvom výučby stratégií: longitudinálna štúdia) Typ: ADEA
- ŠUDILA ŽILINSKÁ, Miroslava - URBAN, Kamila. From Perceived Proximity of Climate Change to Well-being: How Climate Threat Appraisal and Emotions Interrelate in a Slovak Representative Sample. In Environmental Sociology, 2025, vol., issue, pp. 1-15. ISSN 2325-1042. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/23251042.2025.2534251 (09I03-03-V04-00423 : From Game to Reality: Enhancing Knowledge Transfer in Computer-Based Learning Environments) Typ: ADEA
- ŠVÁCHA, Filip - URBAN, Marek. Jak umělci píší o tvorbě. Metakognice, řešení problémů a sebeřízení. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 36. Typ: GII
- URBAN, Kamila - URBAN, Marek. Metacognition and motivation in creativity: examining the roles of self-efficacy and values as cues for metacognitive judgments. In Metacognition and Learning, 2025, vol. 20, article number 16, p. 1-24. (2024: 4.8 - IF, Q1 - JCR, 1.871 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 1556-1623. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s11409-025-09421-5 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania. APVV-23-0184 : Zlepšovanie čitateľskej gramotnosti prostredníctvom výučby stratégií: longitudinálna štúdia) Typ: ADCA
- URBAN, Kamila - URBAN, Marek. Don’t Let it be! Creative Co-regulation and Socially Shared Regulation in a Case Study of the Beatles: Get Back. In Journal of Creative Behavior, 2025, vol. 59, iss. 1, e626, p. 1-17. (2024: 3 - IF, Q2 - JCR, 1.115 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0022-0175. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.626 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní) Typ: ADCA
- URBAN, Kamila. Tvorivé riešenie problémov 21. storočia. In "Človek a spoločnosť v čase multikríz: Minulosť, súčasnosť a budúcnosť". Editorka: Vladimíra Čavojová. - Bratislava : Centrum spoločenských a psychologických vied SAV, 2025, s. 23. ISBN 978-80-8298-015-1 online. Dostupné na internete: https://psychologia.sav.sk/wp-content/uploads/Kniha-abstraktov-1.pdf (09I03-03-V04-00423 : From Game to Reality: Enhancing Knowledge Transfer in Computer-Based Learning Environments) Typ: AFD
- URBAN, Kamila - KODADOVÁ, Eleonóra - ZÁPOTOČNÁ, Oľga. Assessing reading comprehension in first graders: Insights from free recall and multiple-choice tests. In Proceedings of the 2nd Literacy Summit. - Cologne : University of Cologne, 2025, s. 50. Dostupné na internete: https://eln.eu/wp-content/uploads/2025/03/Book-of-abstracts-Summit-2025_Final-1.pdf Typ: GII
- URBAN, Kamila. Úvodná prednáška „Metakognícia a autoregulované učenie: Cesta k efektívnemu vzdelávaniu a well-beingu". In Dieťa v ohrození 2025 : Spoločne za duševné zdravie: Prevencia a intervencia. - Bratislava : Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie, 2025, s. 14. Dostupné na internete: https://vudpap.sk/wp-content/uploads/2025/04/rozsireny-program-DVO-2025.pdf Typ: GII
- URBAN, Marek - LUKAVSKÝ, Jiří - BROM, Cyril - HEIN, Veronika - SVACHA, Filip - DĚCHTĚRENKO, Filip - URBAN, Kamila. Prompting for creative problem-solving: A process-mining study. In Learning and Instruction, 2025, vol. 99, article number 102156, p. 1-11. (2024: 4.9 - IF, Q1 - JCR, 2.236 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0959-4752. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2025.102156 Typ: ADCA
- URBAN, Marek - URBAN, Kamila. Does Metacognition Matter in Creative Problem-Solving? A Mixed-Methods Analysis of Writing. In Journal of Creative Behavior, 2025, vol. 59, iss. 1, e630, pp. 1–18. (2024: 3 - IF, Q2 - JCR, 1.115 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0022-0175. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.630 (VEGA č. 2/0026/21 : Jazykovo-kognitívne dopady sociálno-ekonomických, kultúrnych a vzdelávacích podmienok v predškolskom veku na vývin čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní) Typ: ADCACitations:[1.1] BENEDEK, M. - LEBUDA, I. Managing Your Muse: Exploring Three Levels of Metacognitive Control in Creative Ideation. In CREATIVITY RESEARCH JOURNAL. ISSN 1040-0419, 2024 MAY 13 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1080/10400419.2024.2347770, Registrované v: WOS[1.1] DUMAS, D. - KAUFMAN, J.C. Evaluation is Creation: Self and Social Judgments of Creativity Across the Four-C Model. In EDUCATIONAL PSYCHOLOGY REVIEW. ISSN 1040-726X, SEP 2024, vol. 36, no. 3. Dostupné na: https://doi.org/10.1007/s10648-024-09947-1, Registrované v: WOS[1.1] HUANG, Y.J. - ZHANG, J.L. - XU, Y. - BU, Y.J. How can digital innovation capabilities of Chinese college students be cultivated?. In INTERNATIONAL JOURNAL OF MANAGEMENT EDUCATION. ISSN 1472-8117, NOV 2024, vol. 22, no. 3. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2024.101085, Registrované v: WOS[1.1] LEBUDA, I. - BENEDEK, M. A meta-perspective on the creative metacognition framework. Reply to comments on " A systematic framework of creative metacognition ". In PHYSICS OF LIFE REVIEWS. ISSN 1571-0645, SEP 2024, vol. 50, p. 66-71. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.plrev.2024.06.012, Registrované v: WOS[1.1] LóPEZ, U.H. - VáZQUEZ-VíLCHEZ, M. - SALMERóN-VíLCHEZ, P. The Contributions of Creativity to the Learning Process within Educational Approaches for Sustainable Development and/or Ecosocial Perspectives: A Systematic Review. In EDUCATION SCIENCES. AUG 2024, vol. 14, no. 8. Dostupné na: https://doi.org/10.3390/educsci14080824, Registrované v: WOS[1.1] YANG, X.M. - XU, F.L. - QIN, K.Y. - YU, Y.D. - ZHENG, Q.S. - ZHU, A.Q. - HU, B.Y. - GU, C.H. How does the Dunning-Kruger effect happen in creativity? The creative self-concept matters. In THINKING SKILLS AND CREATIVITY. ISSN 1871-1871, DEC 2024, vol. 54. Dostupné na: https://doi.org/10.1016/j.tsc.2024.101638, Registrované v: WOS[1.1] ZIELINSKA, A. - LEBUDA, I. - CZERWONKA, M. - KARWOWSKI, M. Self-Regulation Prompts Improve Creative Performance. In JOURNAL OF CREATIVE BEHAVIOR. ISSN 0022-0175, 2024 JUN 12 2024. Dostupné na: https://doi.org/10.1002/jocb.674, Registrované v: WOS[3.1] AYDIN, Ümit - ÖZTÜRK, Mesut. The Effect of Metacognitive Training on Mathematics Achievement and Problem Solving: A Meta Analysis Research. In MANISA CELAL BAYAR UNIVERSITY JOURNAL OF THE FACULTY OF EDUCATION. ISSN: 1309-8918, Vol. 12, No 2, 2024, pp. 286-304. Dostupné na: https://doi.org/10.52826/mcbuefd.1450124[3.1] ERDOĞAN, Fatma – KALKAN, Sinan. Delving into the Critical Thinking Skills of Pre-Service Mathematics Teachers with Their Metacognitive Awareness. In PARTICIPATORY EDUCATIONAL RESEARCH, Vol.11, No. 6, 2024, pp. 280-299, ISSN: 2148-6123. Dostupné na: http://dx.doi.org/10.17275/per.24.90.11.6[3.1] ERWANI ROZI, Nur - MOHTAR, Lilia Ellany - AYOP, Shahrul Kadri. Development and Validation of Motivational Instrument for Form Four Physics Students in Secondary Schools: An Exploratory Factor Analysis (EFA). In SEMARAK INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED PSYCHOLOGY. ISSN 3030-525X, Vol. 1, Issue 1 (2024), pp. 1-11. Dostupné na: https://doi.org/10.37934/sijap/1.1.111b
- URBAN, Marek - BROM, Cyril - LUKAVSKÝ, Jiří - DĚCHTĚRENKO, Filip - HEIN, Veronika - SVACHA, Filip - KMONÍČKOVÁ, Petra - URBAN, Kamila. “ChatGPT can make mistakes. Check important info.” Epistemic beliefs and metacognitive accuracy in students' integration of ChatGPT content into academic writing. In British Journal of Educational Technology, 2025, vol. 56, iss. 5, pp. 1897-1918. (2024: 8.1 - IF, Q1 - JCR, 2.69 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0007-1013. Dostupné na: https://doi.org/10.1111/bjet.13591 Typ: ADCA
- URBAN, Marek - KALLOVÁ, Nikola - VIGIL AVILÉS, Dany Josué - JANG, Yeaeun - URBAN, Kamila. Be Our (Uninvited) Guest. Experiences and Challenges of International Doctoral Students in the Czech Republic. In Higher Education Quarterly, 2025, volume 79, issue 2, e70013, p. 1-15. (2024: 2.3 - IF, Q1 - JCR, 0.862 - SJR, Q1 - SJR). ISSN 0951-5224. Dostupné na: https://doi.org/10.1111/hequ.70013 (VEGA č. 2/0065/25 : Úloha autoregulovaného učenia na rôznych stupňoch vzdelávania) Typ: ADMA
- URBAN, Marek - URBAN, Kamila - LUKAVSKÝ, Jiří - HRABALOVÁ, Veronika - SVACHA, Filip - DĚCHTĚRENKO, Filip - BROM, Cyril. The Role of Human-AI Collaboration in Writing: Insights from Student Interactions with ChatGPT. In Proceedings of the 2nd Literacy Summit. - Cologne : University of Cologne, 2025, s. 26. Dostupné na internete: https://eln.eu/wp-content/uploads/2025/03/Book-of-abstracts-Summit-2025_Final-1.pdf Typ: GII
- URBAN, Marek. ATLASti: Ako na konvergentný zmiešaný výskum s atlas.ti. In XXIV. ročník Mezinárodní konference QAK : Tisíc tváří aplikace kvalitativních metod (Sborník abstrakt). 1. vyd. - Praha : Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Prahe, 2025, s. 31. Typ: GII
Citation, reviews:
1.1 | Citations in foreign publications registered in citation indexes Web of Science Core Collection |
1.2 | Citations in foreign publications registered in Scopus |
2.1 | Citations in domestic publications registered in citation indexes Web of Science Core Collection |
2.2 | Citations in domestic publications registered in Scopus |
*3 | Citations in foreign publications not registered in citation indexes |
3.1 | Citations in foreign publications not registered in citation indexes |
3.2 | Citations in foreign publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus |
*4 | Citations in domestic publications not registered in citation indexes |
4.1 | Citations in domestic publications not registered in citation indexes |
4.2 | Citations in domestic publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus |
5 | Reviews in foreign publications |
6 | Reviews in domestic publications |
7 | Art critiques – foreign |
8 | Art critiques – domestic |
9 | Reproductions of artistic works of the author in foreign publications or media |
*9 | Citations in foreign publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus |
10 | Reproductions of artistic works of the author in domestic publications or media |
*10 | Citations in domestic publications registered in scientific citation databases other than Web of Science Core Collection or Scopus |